Eindejaars Sale – Tot 15% Korting

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Inleiding

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de Ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting Herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Betaling

Artikel 13 - Klachtenregeling

Artikel 14 – Geschillen

Artikel 15 - Kindveiligheid

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Inleiding

Hieronder vindt u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn steeds van toepassing als u als Consument gebruik maakt van, of een bestelling plaatst via een website van de Ondernemer. Deze Algemene Voorwaarden bevat belangrijke informatie voor u als koper. Lees deze daarom goed door. Wij raden u verder aan deze Algemene Voorwaarden op te slaan en/of af te drukken, zodat u ze op een later moment nog eens kunt teruglezen.

Artikel 1 - Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en/of een Overeenkomst op afstand aangaat met de Ondernemer;

Dag: kalenderdag;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de Consument of Ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de Consument om binnen de Bedenktijd af te zien van de Overeenkomst op afstand;

Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de Ondernemer ter beschikking stelt die een Consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn Herroepingsrecht;

Ondernemer: Zondeco.nl, zoals omschreven in artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden, alsmede de aan Zondeco.nl verbonden entiteiten en alle andere personen die voor Zondeco.nl werkzaam zijn of ten tijde van de uitvoering van de werkzaamheden voor Zondeco.nl werkzaam waren, respectievelijk alle personen die bij de uitvoering van enige opdracht door Zondeco.nl zijn ingeschakeld respectievelijk alle personen voor wiens handelen of nalaten Zondeco.nl wettelijk aansprakelijk zou kunnen zijn;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst en/of offerte waarbij in het kader van een door de Ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat Consument en Ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden van de Ondernemer.

 

Artikel 2 - Identiteit van de Ondernemer

Moderne raamdecoratie groep BV handelend als Zondeco.nl

Havenstraat 74G
1271 AG Huizen
Nederland
info@zondeco.nl
KVK-nummer: 92993672
Btw-nummer: NL866242016B01

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Ondernemer en op elke tot stand gekomen Overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Ondernemer en Consument.

 

2. Voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden aan de Consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de Algemene Voorwaarden bij de Ondernemer in te zien zijn en deze op verzoek van de Consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

 

 

3. Indien de Overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze Algemene Voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de Algemene Voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat deze op verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

 

4. Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de Consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor de Consument het meest gunstig is.

 

5. Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

 

6. Situaties die niet in deze Algemene Voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.

 

7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze Algemene Voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 

2. Het aanbod is vrijblijvend. De Ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

 

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Consument mogelijk te maken. Als de Ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen en/of stalen zijn deze een zo waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten als mogelijk. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten. Ook kan Ondernemer niet garanderen dat de stalen exact overeenkomen met de uiteindelijke producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Ondernemer niet.

 

4. Alle afbeeldingen, stalen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

 

5. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

a. de prijs inclusief belastingen;

b. de eventuele kosten van verzending;

c. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

d. het al dan niet van toepassing zijn van het Herroepingsrecht;

e. de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

f. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de Ondernemer de prijs garandeert;

g. de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de Techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

h. of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de Consument te raadplegen is;

i. de manier waarop de Consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien mogelijk herstellen;

j. de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

k. indien van toepassing de gedragscodes waaraan de Ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de Consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

l. de minimale duur van de Overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 

2. Indien de Consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de Ondernemer is bevestigd, kan de Consument de overeenkomst ontbinden.

 

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de Consument elektronisch kan betalen, zal de Ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

 

4. De Ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Consument aan zijn (betalings)verplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst op afstand. Indien de Ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

5. De Ondernemer zal bij het product of dienst aan de Consument de volgende informatie, op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de Ondernemer waar de Consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument van het Herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het Herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 5 van deze Algemene Voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de Ondernemer deze gegevens al aan de Consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

 

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Dit artikel is slechts van toepassing op de Consument die een natuurlijke persoon is en die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.

 

Bij levering van producten:

 

1. Bij de aankoop van producten heeft de Consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 Dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de Dag na ontvangst van het product door de Consument of een vooraf door de Consument aangewezen en aan de Ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.

 

2. Tijdens de Bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn Herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de Ondernemer retourneren, conform de door de Ondernemer verstrekte instructies.

 

3. Wanneer de Consument gebruik wenst te maken van zijn Herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 Dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de Ondernemer. Het kenbaar maken dient de Consument te doen middels het Modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de Consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn Herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 Dagen retour te sturen. De Consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

 

4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn Herroepingsrecht respectievelijk het product niet aan de Ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 

Bij levering van diensten:

 

1. Bij levering van diensten heeft de Consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 Dagen, ingaande op de Dag van het aangaan van de overeenkomst.

 

2. Om gebruik te maken van zijn Herroepingsrecht, zal de Consument zich richten naar de door de Ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte instructies.

 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de Consument gebruik maakt van zijn Herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.

 

2. Indien de Consument een bedrag betaald heeft, zal de Ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 Dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de Ondernemer of sluitend bewijs van complete terugzending is overlegd.

 

3. Bij beschadiging van het product en/of de verpakking door onzorgvuldige omgang door de Consument is de Consument aansprakelijk voor eventuele schade en waardevermindering van het product.

 

4. De Consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de Ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het Herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 

Artikel 8 - Uitsluiting Herroepingsrecht

1. De Ondernemer kan het Herroepingsrecht van de Consument uitsluiten voor onder meer de producten en diensten zoals omschreven in lid 2 en 3 uit. De uitsluiting van het Herroepingsrecht geldt indien de Ondernemer dit in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

 

2. Het Herroepingsrecht kan worden uitgesloten voor de volgende producten:

a. die door de Ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Consument;

b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d. die snel kunnen bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de Ondernemer geen invloed heeft;

f. voor losse kranten, magazines en tijdschriften;

g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de Consument de verzegeling heeft verbroken;

h. voor hygiënische producten waarvan de Consument de verzegeling heeft verbroken.

 

3. Het Herroepingsrecht kan worden uitgesloten voor de volgende diensten:

a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de Consument is begonnen voordat de Bedenktijd is verstreken;

c. betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

 

2. In afwijking van het vorige lid kan de Ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de Ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

 

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

 

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen of de Consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de Dag waarop de prijsverhoging ingaat.

 

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw, tenzij het aanbod uitdrukkelijk anders vermeld.

 

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de Ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

  1. De Ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. De Ondernemer staat er niet voor in dat het product geschikt is voor ander dan het omschreven en/of normaal gebruik.
  2. De Consument heeft enkel recht op de wettelijke garantie en heeft geen recht op aanvullende garantie en/of fabrieksgarantie.
  3. Een door de Ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Consument op grond van de overeenkomst tegenover de Ondernemer kan doen gelden.
  4. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen zo spoedig mogelijk, binnen 3 Dagen na ontdekking van het gebrek en uiterlijk binnen 2 weken na de aflevering van het product aan de Ondernemer schriftelijk te worden gemeld. De Ondernemer heeft het recht om naar een onderbouwing van de gebreken of verkeerd geleverde producten te vragen, zoals bijvoorbeeld in de vorm van foto’s van het product en/of het gebrek. De Ondernemer heeft bij gebreken of verkeerd geleverde producten de keuze tussen herstelling of vervanging. Pas in het geval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, kan een prijsverlaging worden voorgesteld of de verkoopovereenkomst worden ontbonden.
  5. De garantietermijn van de Ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De Ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de Consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  6. Foutieve bestelling en/of metingen door de Consument zijn voor rekening en risico van de Consument en Ondernemer is op geen enkele manier aansprakelijk noch verantwoordelijk voor enige schade als gevolg van het door Consument onjuist opmeten en/of instaleren.
  7. De garantie geldt niet indien:

a. de Consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

b. de Consument de geleverde producten niet volgens de bijbehorende instructies heeft gebruikt of toegepast;

c. de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de Ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

d. de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De Ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. De Ondernemer is bevoegd de uitvoering van diensten aan derden over te dragen of daarbij gebruik te maken (van zaken of hulpmiddelen) van derden. De Ondernemer draagt geen verantwoordelijkheid voor de wijze waarop de door haar ingeschakelde derden hun werkzaamheden uitvoeren en is niet aansprakelijk voor tekortkomingen van deze derden, behoudens opzet of grove schuld aan de zijde van de Ondernemer.
  3. Als plaats van levering geldt het adres dat de Consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  4. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal de Ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 60 Dagen uitvoeren, tenzij Consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn of de uitvoering is vertraagd door oorzaken welke niet aan de Ondernemer kunnen worden toegerekend. Indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Consument hiervan uiterlijk 60 Dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De Consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  5. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de Consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de Consument geen recht op schadevergoeding.
  6. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de Ondernemer het bedrag dat de Consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 Dagen na ontbinding, terugbetalen.
  7. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de Ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. De kosten van een eventuele retourzending zijn in dat geval voor rekening van de Ondernemer.
  8. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de Ondernemer tot het moment van bezorging aan de Consument of een vooraf aangewezen en aan de Ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Consument is bij de bezorging verplicht om voor ontvangst van het product deze te controleren op beschadigingen en gebreken en in het geval van beschadigingen en/of gebreken dit direct aan de bezorger van het pakket te melden en dit vervolgens direct te melden aan Ondernemer.
  9. De inhoud van het aanbod en de website van de Ondernemer is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Ondernemer kan echter niet garanderen dat alle informatie te allen tijde juist en volledig is en is daarvoor niet aansprakelijk.

 

Artikel 12 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de Consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 Dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de Consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De Consument dient betalingen volgens de door de Ondernemer aangegeven betaalmethode te voldoen.
  3. De Consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Ondernemer te melden.
  4. Indien de Consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de Ondernemer is gewezen op de te late betaling en de Ondernemer de Consument een termijn van 14 Dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de Ondernemer gerechtigd de wettelijke incassokosten in rekening te brengen.

 

Artikel 13 - Klachtenregeling

  1. De Ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Ondernemer, nadat de Consument de gebreken en/of klacht heeft geconstateerd.
  3. Bij de Ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 Dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Ondernemer binnen de termijn van 14 Dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een Consument zich allereerst te wenden tot de Ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de Consument niet op, tenzij de Ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de Ondernemer, zal de Ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 14 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de Ondernemer en de Consument waarop deze Algemene Voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de Consument woonachtig is buiten Nederland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

Artikel 15 - Kindveiligheid

Indien Consument in het bestelproces, na de plaatsing van het product en/of bij de montage geen rekening heeft gehouden met de kindveiligheidseisen zoals ook aangegeven op de website van Zondeco en beschreven in de voorschriften, kan Zondeco niet aansprakelijk, noch verantwoordelijk worden gesteld voor alle gevolgen van dien. Consument vrijwaart Ondernemer voor alle gevolgen hiervan.

 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. De Ondernemer is bevoegd wijzigingen en aanvullingen in deze Algemene Voorwaarden aan te brengen. Deze treden in werking op het aangekondigde tijdstip van in werking treden. De Ondernemer zal de gewijzigde Algemene Voorwaarden tijdig aan de Consument toezenden. Indien geen tijdstip van in werking treden is medegedeeld, treedt een wijziging jegens de Consument in werking zodra hem de wijziging door de Ondernemer is medegedeeld.
  2. Aanvullingen en wijzigingen op deze Algemene Voorwaarden zijn alleen geldig als ze op schrift zijn gesteld dan wel op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager. Onder “schriftelijk” worden ook wijzigingen begrepen die per e-mail zijn gecommuniceerd.
  3. Aanvullende dan wel van deze Algemene Voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de Consument zijn.